dimarts, 1 de març del 2011

#L20-2011 Reflexió sobre els blocs

A la primera entrada del bloc faré una reflexió sobre les coses que he aprés llegint, visitant i configurant el meu bloc, tal com ens ha demanat el mestre.
Tot i que no hi sé molt sobre informàtica ni Internet, he de dir que ja havia reparat en l’existència dels anomenats “blocs”, però el cert és que desconeixia ben bé en què consistien ja que mai els havia prestat molta atenció.
A més, creia que els blocs tenien més a veure amb un diari personal (relacionant-los amb allò que conec dels metroflogs i fotologs) i no tant amb allò de compartir diferents informacions, com he pogut comprovar al fixar-me més detingudament.
A l’hora de fer el meu bloc la veritat és que no hi he tingut cap problema i m’ha paregut més senzill del que m’esperava. Quan el mestre ens va comentar la tasca que havíem de fer, no estava molt convençuda de que m’anara a aclarir, però el cert és que he sigut capaç de fer-lo i m’he sentit satisfeta al comprovar-ho.
Llegint la informació dels enllaços que ens va deixar el professor, m’he assabentat dels elements que formen part del blocs, les oportunitats que t’ofereixen...i a més he conegut el significat de paraules més tècniques com permalink, blogalifòbia (desconeixia per complet que es poguera tindre fòbia als blogs), bloguear, blogroll...
Visitant diferents blocs, m’ha sorprés la gran quantitat que hi existeixen en comparació amb els que m’esperava trobar. Especialment, m’han cridat atenció els que es refereixen a educació. La veritat és que estic convençuda que he hagut d’entrar a molts i realment no he sigut conscient ja que en ocasions estic tan centrada en trobar la informació que busque que no em fixe en la web o bloc on es troba.
Per altra banda, el concepte de “edublog” m’ha cridat molt l’atenció i considere que és una ferramenta molt útil tant per als mestres, com per als pares i els alumnes ja que els permet conéixer diferents recursos i eines per a treballar. Pense que molts mestres es tanquen molt en el món de la seua aula i que el blog el que ofereix és l’oportunitat d’interaccionar i aprendre els uns dels altres i traure el màxim profit al treball d’un company, al mateix torn que oferir les teues idees.
Crec que els mestres amb blocs que mostren els seus treballs tenen un gran mèrit ja que dediquen temps i energia en compartir amb la resta del món allò que consideren interessant i pense que és just que els que ens beneficiem d’aquests, els oferim també el nostre treball per si els interessa.
Per altra banda, m’ha sorprés la gran quantitat de material didàctic que es pot trobar als blocs: des de manualitats, videos, jocs online, contes fets pels xiquets... hi ha alguns que realment mostren una gran dedicació per part del docent. És per això que m’ha paregut molt bona idea que es premien als millors blocs ja que pense que ho mereixen i que, a més a més, pot ser un incentiu a que la gent es comprometa més amb aquests, tot i que pense que la gent que té un bloc educatiu no ho fa pel premi sinó per compartir allò del que disposa.
Pels blocs educatius que he estat veient, poden anar dirigits tant a ell mateix, com a altres mestres, pares o alumnes...M’ha cridat molt l’atenció un d’un mestre de primària en que apareixia la descripció de com a la seua aula havien treballat d’una forma artística i original els aparells dels cos humà i als comentaris eren els mateixos xiquets els que li posaven que els havia paregut la manera de treballar o que no els havia agradat...Crec que aquests blocs no únicament serveixen per compartir les idees entre els mestres sinó que també poder ser un al·licient motivador per als alumnes, el saber que el seu treball estarà publicat i tothom el podrà veure i inclús, podrà ser utilitzar per altres nens. A més, els pares dels propis alumnes poden veure que fan els nens a l’aula i implicar-se més en la seua educació.
Després d’estar veient blocs m’he adonat que la informació s’ha de compartir i que si tots ho férem, podríem aprendre molt més els uns dels altres, innovar molt més a l’aula i trencar amb la rutina que en moltes ocasions es presenta a les escoles per utilitzar com a únic recurs didàctic el llibre de text.
A més el bloc no et permet únicament veure i compartir diferents materials sinó també comunicar-te, podent demanar consells, donant-los tu, preparar algun projecte conjuntament...És per això que opine que el bloc és una eina que pot servir als mestres a continuar aprenent dels companys i a millorar en la seua tasca com a docent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada