dimarts, 8 de març del 2011

"L20-2011" Les NTIC als currículums d'Educació Infantil

La informació que he extret dels currículums del primer i segon cicle d’Educació Infantil i de les lectures d’alguns investigadors envers el tema de les NTIC a l’escola són les següents:
-Tant als objectius del primer com del segon cicle d’Educació Infantil apareix el de descobrir les tecnologies de la informació i la comunicació, de manera que acostar-se a les noves tecnologies és un requeriment dels cicles d’Infantil.
Aquesta idea torna a aparèixer a l’apartat de “Els llenguatges: comunicació i representació” de ambdós currículums ja que el bloc 4 d’aquest explica com a aquest cicle s’ha de produir una iniciació en la utilització de les NTIC, a més de l’acostament a produccions senzilles i breus mitjançant aquestes.
- A l’apartat “El coneixement de si mateix i l’autonomia personal” del decret del segon cicle d’Educació Infantil, tornen a aparèixer les tecnologies de la informació i la comunicació, explicant com poden resultar molt útils per als xiquets al utilitzar-les com un recurs didàctic i de projecció de futur dins d’aquest àmbit. És a dir, se’ns presenten com una eina mitjançant la qual els nens poden conèixer-se a si mateix i adquirir certa autonomia.
- Al següent apartat del mateix decret, “El medi físic, natural, social i cultural”, apareixen de nou les noves tecnologies de la informació i comunicació, exposant en aquest cas com aquestes amplien els nostres coneixements del món i per això, han d’estar presents a l’aula ja que constitueixen un vehicle d’aprenentatge. De fet, en els objectius d’aquest bloc es nomena el descobrir a través de les NTIC diferents elements del món a que es pertany.
- Al tercer apartat d’aquest decret, “Els llenguatges: comunicació i representació” , també apareixen les NTIC, explicant com aquestes compleixen dues funcions: per una banda, constitueixen un recurs didàctic per desenvolupar els continguts de les diferents àrees i per altra, s’ha d’educar en el coneixement d’aquests, sent ells mateixos un objecte d’estudi. Aquesta distinció es deu a que les NTIC són una eina per a treballar a la volta que un tema a treballar.
- Per últim, als criteris d’avaluació d’aquest segon decret també s’anomenen les NTIC ja que una de les exigències d’aquesta etapa és iniciar-se en el seu ús i aprendre a utilitzar-los com un mitja per tal de desenvolupar habilitats artístiques i comunicatives, a més d’aprendre a aprendre.
Després d’informar-me sobre com les NTIC han d’estar presents a ambdós cicles d’Educació Infantil, especialment al segon, considere que és molt important que nosaltres com a futures mestres ens formem en les noves tecnologies de la informació i comunicació, ja que si nosaltres no tenim un coneixement sobre aquestes, no podrem transmetre aquest als nostres alumnes.
Considere que les noves tecnologies formen part del nostre dia a dia i que cada volta açò anirà a més, per tant em pareix que educar als nens en aquestes des de ben menuts és molt important.
A més, les NTIC es poden utilitzar per tal de treballar altres assignatures, oferint moltes possibilitats i avantatges.
Per acabar, ja que les NTIC formen part dels currículums i de les nostres vides, pense que les escoles haurien de contar amb més recursos per tal de treballar-les ja que en ocasions hi ha mancances de material que dificulten el treball d’aquestes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada